اعطای تسهیلات به کشاورزان برای خرید پهپاد سم پاش

اعطای تسهیلات به کشاورزان برای خرید پهپاد سم پاش

۲۶ بهمن ۱۳۹۹

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:برای خرید پهپاد سم پاش به کشاورزان تسهیلات اعطا می شود.


علی دیانتی مدیرجهادکشاورزی میاندوآب گفت: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، پهپاد‌ها این امکان را برای کشاورزان میسر ساخته اند و برای ترویج کشاورزی نوین به کشاورزان برای خرید پهپاد سم پاش  تسهیلات اعطا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در برخی از مناطق به دلیل صعب العبور بودن، شیب دار و ناهموار بودن مزرعه، خیس و گل آلود بودن زمین در اثر بارندگی، امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود لیکن امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، پهپاد‌ها این امکان را برای کشاورزان میسر ساخته اند.

او افزود: پهپاد یک ابزار قابل اعتماد، هوشمند و بسیار کارآمد در بخش کشاورزی است که در مزارع بزرگ و پیشرفته برای سم‌پاشی استفاده می‌شود.

دیانتی همچنین گفت: از ابتدای امسال بیش از نه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کشاورزی از جمله تراکتور و دنباله بند به کشاورزان میاندوابی تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندواب ادامه داد: دیروز با حضور یکصد نفر از کشاورزان شهرستان میاندواب کارگاه آموزشی استفاده از پهپاد در سم پاشی و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج به کارگیری فن آوری‌های نوین کشاورزی،  در یکی از مزارع کشاورزی بخش باروق برگزار شد.